Nije više neuobicajeno da pripadnice ženskog spola budu uspješne u politici, ekonomiji i ostalim segmentima ljudskog djelovanja, gdje postižu izvanredne rezultate i tako doprinose razvoju i napretku društva uopce. Nije rijedak slucaj da veci broj ucenica i studentica postižu odlicne rezultate u ucenju i savladavanju nastavnog plana i programa i bivaju superiornije u odnosu na muški dio populacije. Cinjenica je da islam podstice i podržava nastojanja da se žene ukljuce u društveni život, integrišu se u njegove tokove i zajedno sa muškarcima podijele teret puta ka izgradnji i prosperitetu ummeta koji ce svijet voditi dobru, a odvracati ga od zla. Jedini uvjet koji se postavlja pred ženu jeste njeno dosljedno pridržavanje šerijatskih propisa i principa i ljubomorno cuvanje svog islamskog dostojanstva.
To su oni kojima ce se Allah sigurno smilovati. Allah je, doista, silan i mudar.' S druge strane licemjeri i licemjerke pozivaju nemoralu i zlu i na tom polju saraduju, zato je logicno da se iskreni vjernici i vjernice zajednickim snagama bore protiv tmina zla i krce put ka svjetlu islama i njegovim univerzalnim vrijednostima. 'Licemjeri i licemjerke slicni su jedni drugima, traže da se cine nevaljala djela, a odvracaju od dobrih i ruke su im stisnute. Zaboravljaju na Allaha, pa je i On njih zaboravio. Licemjeri su zaista pravi nevjernici.'
Žene su se zavjetovale Muhammedu, s.a.v.s., na Akabi da ce u Allaha vjerovati i njega kao Poslanika pomoci, i to su zajedno ucinile sa muškarcima. Allah, dž.š., je to spomenuo u sljedecem ajetu:'O vjerovjesnice, kada ti dodu vjernice da ti polože prisegu: da nece Allahu nikoga ravnim smatrati, i da nece krasti, i da nece bludniciti, i da nece djecu svoju ubijati, i da nece muževima tudu djecu podmetati, i da ti nece ni u cemu što je dobro poslušnost odbijati - ti prisegu njihovu prihvati i moli Allaha da im oprosti, Allah, zaista, prašta i On je milostiv.'
Nakon Hidžre, žena je bila u borbenim redovima muslimanske vojske i borila se uz Allahovog Poslanika, s.a.v.s., u mnogim bitkama, tako da je imam Buharija nazvao citavo jedno poglavlje svoje hadiske zbirke: 'Poglavlje o ucestvovanju žena u borbama' u kojem je spomenuo Poslanikove supruge i ostale sahabijke, poput Nesibe ummu Ammare Ensarijke i njenu požrtvovanu borbu u bitci na Uhudu.
Neki od takvih izmišljenih hadisa, lažno pripisanih Poslaniku, s.a.v.s, su i sljedeci (navodim ih kako bih ukazao na njihovu lažnost): Nemojte žene poducavati pisanju, konsultirajte ih pa im kontrirajte itd. U to vrijeme su se pojavile i raširile fetve koje su zabranjivale ženama odlazak u džamiju radi obavljanja namaza, neke od njih su pravile razliku izmedu mladih žena i onih starijih, pa su prvima zabranili odlazak u džamiju, a drugima to dopustili. Potom su kasniji pravnici i starijim ženama zabranili posjecivanje džamija navodeci kao opravdanje za takav žestoki stav 'strah od širenja smutnje'. Žena je u doba Muhammeda, s.a.v.s., išla u džamiju i prisustvovala svim namazima i drugim aktivnostima, iako u to vrijeme ulice nisu bile osvijetljene i poplocane. Naš Poslanik, s.a.v.s., je posebno istakao da žene ne treba sprecavati u njihovoj želji da prisustvuju džematskom obavljanju namaza i drugim aktivnostima koje su tada bile raznovrsne i odvijale su se u džamijama: 'Ne branite Allahovim robinjama da idu u Allahove džamije!'
Premda su danas promijenjeni uvjeti života i ženama je daleko lakše da dolaze u džamiju, koristeci se prijevoznim sredstvima koja su uveliko uznapredovala u odnosu na prošla vremena, u nekim zemljama se i danas sprovode u djelo fetve takvog sadržaja. Indija, Pakistan, Bangladeš i neke druge zemlje koje slijede mezheb velikog imama Ebu Hanife, r.a., su tlo na kojem još žive takvi stavovi, iako je spomenuti imam istakao da je obaveza oceva, muževa i brace da poduce žene korisnom znanju. Medutim, mnogi od tih oceva, brace, muževa, sinova i drugih muških clanova porodice nemaju niti potrebnog vjerskog, a ni drugog korisnog znanja, ili ako ga imaju ne izvršavaju tu svoju obavezu. I mi u Bosni i Hercegovini smo u jednom, ne tako davnom periodu naše historije bili u takvoj situaciji da su mnoge porodice zabranjivale svojoj ženskoj djeci da se obrazuju, iako ima onih koji ce takav stav opravdati okolnostima tog vremena i društva koje se nalazilo na raskrsnici izmedu osmanlijsko-islamske kulture i nacina života koji je dominirao, i nadolazeceg vala zapadnokršcanske kulture i života koji je bio u ekspanziji.Ako se vratimo u današnje vrijeme, cinjenica je da se žena danas obrazuje u školama, na univerzitetima, gdje strucno osposobljeni kadar naucno prilazi ucenicima i studentima i na uspješniji nacin, koristeci savremena pomagala, prenosi znanje iz mnogih oblasti nauke i života. Žena putuje, bavi se biznisom i drugim poslovima. Ako se još jednom osvrnemo na pravnu nauku i djelo Ebu Hanife, r.a., primijetit cemo da je on dopustio ženi da bude kadija, s izuzetkom krivicnog prava, te joj odobrio da se može udati za njoj dostojnog muškarca, bez odobrenja i prisustva njenog skrbnika ili staratelja.
U islamskom pravu (fikhu) poznato je pravilo da je fetva podložna promjeni, odnosno da se fetva može mijenjati radi izmjene okolnosti, vremena, mjesta i situacije. Dakle neka fetva koja je važila prije pedeset ili više godina u odredenim društvenim prilikama specificnim za to vrijeme ne mora biti i danas važeca i mjerodavna. Procjenu ce dati islamski pravnici koji su pozvani da vjernicima ukažu na ono u cemu ce biti njihova sreca i uspjeh na dunjaluku i ahiretu, te im olakšati ono u cemu je teškoca, a da to ne predstavlja izlazak iz okvira šerijatskih propisa.Mi se ne slažemo ni sa jednim ni sa drugim pjesnikom jer je ovakav odnos prema ženi suprotan islamskom odnosu. Da, žene su poput mirisnog bosiljka, ali nisu radi nas stvorene. Žena nije stvorena radi muškarca, nego radi same sebe kako bi ostvarila svoju ulogu u životu, kao i muškarac. Allah, dž.š., kaže: 'Ljude i džine sam stvorio samo da Mi ibadet cine.'
Dakle, i muškarci i žene su stvoreni da obožavaju samo Allaha, dž.š., svoga Stvoritelja i Gospodara, njemu ibadet cine i pokoravaju se. Žena nije stvorena radi ispunjavanja prohtjeva muškarca ili da mu hizmeti. Islamski pravnici kažu da žena nije dužna (nije joj farz, obaveza po šerijatu i njegovim propisima) hizmetiti svome mužu, nego je njen moral i lijepo ponašanje, kao i ljubav i poštovanje koje gaji prema svome suprugu razlog njene brige i hizmeta koji mu posvecuje.
Drugi, opet, žele da žena ostane zatvorena u kuci i nikuda ne izlazi. Jedan od takvih je rekao jednu vrlo žalosnu i gorku recenicu: Dobra žena ne izlazi iz svoje kuce, osim u dva slucaja: kada se udaje, izade iz kuce svoga oca u kucu svoga muža, i kada umre izlazi iz muževe kuce u kabur. Cudna li cuda! Mada Kur'an istice da je zatvaranje u kucu jedna vrsta kazne koja se u pocetku odnosila i primjenjivala u slucaju bludnice, kako je moguce da neko tu sankciju primijeni na ženi koja nije ni kriva ni dužna, vec naprotiv, cedna je i poštena.
S druge strane, u nekim arapskoislamskim zemljama ženama je zabranjeno da izadu na izbore i glasaju, i na taj nacin se izbore za svoja prava, a da ne govorimo o kandidaturi žena na neka od mjesta u parlamentu ili vladi. Ovdje je rijec o tome da su obicaji prevagnuli, njima se daje prednost nad islamskim ucenjem. Islam poziva da se i muškarac i žena aktivno ukljuce u politiku, privredu i druge segmente života, ali to djelovanje mora biti u granicama koje je postavio Allah, dž.š. Pokušaji da se ponište razlike izmedu dva razlicita spola za muslimane su neprihvatljivi, jer su u suprotnosti s prirodnim Allahovim, dž.š., zakonima, dakle sa covjekovom prirodom.
'Vi ste narod najbolji od svih koji se ikada pojavio, tražite da se cine dobra djela, a od nevaljalih odvracate i u Allaha vjerujete.'
Muslimanka treba da ide tim putevima u svom životu i da na taj nacin ostvari prosperitet i napredak u svim poljima društvenog života. Mislim da je, hvala Allahu, upravo takva tendencija kod nas u BiH, a i u islamskom svijetu gdje je muslimanka uspjela postici zapažene rezultate, a istovremeno ne odreci se svog islamskog nacina življenja. Hidžab takoder postaje sve prisutniji, posebno kod intelektualki koje su ponosno odlucile da njihov hidžab bude zaštita i predmet respekta i poštivanja, dok je samo prije nekoliko godina tako nešto bilo prava rijetkost. Mnogo je pokazatelja islamskog budenja i renesanse, a hidžab, udruženja i klubovi muslimanki Bošnjakinja, razni kursevi, casopisi, druženja, organizirana predavanja, tribine i seminari, humanitarne aktivnosti su samo neki pokazatelji koji najavljuju bolje dane za islam i muslimane, inša-Allah.
I u borbi palestinskog naroda uloga žena je nezamjenljiva. Hrabre i odvažne majke bodre i ispracaju svoje sinove i kceri u borbu, a docekuju ih kao šehide ili ranjene, uz zahvalu Allahu što ih je pocastio da budu majke šehida, moleci Ga kroz suze da im podari sabur i nagradu za nepokolebljivo i hrabro držanje prilikom odlaska njihove djece. Ne smijemo zaboraviti Ummu Nidal, Vefa', Ajat i druge žene i djevojke Palestine koje su dale svoje živote u borbi za islam.